Sidor

fredag 5 april 2013

Obligatoriska saknar sommar-inlägget

Tänk vad mycket en liten bild kan få en att längta till något.
'
En två år gammal en, från en strand var jag tillbringade en vecka, och med en sol och lite bokstäver ditredigerade. En enkel liten statusupdate på facebook från min scoutkår. Jag, som egentligen inte gillade sommalägren utan åkte på dem för att de hörde till fram tills för några år sedan, sitter nu hemma och längtar till lägret om fyra månader. 
Så illa skulle det inte heller vara med lite mera sol och kanske lite varmare väder. Jag skulle inte ha något emot att kunna lämna min vinterrock i garderoben och att ha hud som inte blir ledsen och gör ont varje gång jag går i duschen eller sätter på mig ett par nytvättade jeans. 
I väntan på sommar, läger och annat skoj tänker jag inte göra som resten av världen och titta på bilder från förra sommaren några timmar till. Det gör absolut ingenting bättre. I stället tänker jag fundera på Kreta. Tre veckor kvar till min lilla sommar några flygplanstimmar södeut! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar