Sidor

måndag 1 april 2013

Påsk


En gigantisk chokladfondue. En trekilosananas, lite bananer och jordgubbar, och en chokladtupp som vägde ett halvt kilo. Jag undrar varför jag inte fortfarande är mätt efter den. 


Det är svårare än man tror att mörda en tupp av choklad som inte är ihålig. Med husets tyngsta kniv och en liten rädsla att skära fingrarna av mig gick det till slut. Med lite hjälp av pappa, måste jag erkänna. Att smälta den var skoj. Nu har jag dessutom skurit huvudet av en tupp, jag är nästan stolt. 





Minicupcakes med choklad- och mintsmak passade rätt så bra i slutet av både söndagens och måndagens påskmiddag. Måndagens var inte närapå lika fina, det finns inte ens bilder av dem... 
Rågbrödsfabriken i full gång! 


De bästa bröden jag någonsin har bakat. Surdegsbröd med råg och vete, båda med bara mjöl, vatten och salt, vad kan gå fel? Massor. Men den här gången gick allt otroligt bra, tydligen hade jag stjärnorna på min sida, för det blev otroligt bra. 

En liten träsktrollssyster som äter chokladägg. 
Som ni kanske kan gissa finns detaljerna om bröden och muffinsarna på sockermonstrets.blogspot.com, tyvärr har jag inte så hemskt mycket mer att säga om min påsk. Jag har stått i köket. Det blev gott alltså var det värt det. Dessutom skickade påskharen en brev till mig som tack, det innehöll inte choklad.
Min familj bestämde sig för att ha massor av gäster eller att vara gäster alla dagar, jag åt påskägg, Juni väckte mig, ja. Jag skulle mycket hellre ha varit på lande än här hemma. Påsken är inte min favorithögtid. Juni har fått mitt huvud att explodera helt för många gånger, jag har haft huvudvärk ungefär sedan torsdag. Jag är glad att det är skola igen i morgon, jag orkar inte en dag till av det här ingentinggörande och min yngsta syster.
Påsken är över för i år, men jag tänker fortsätta äta påskägg några dagar till. Jag litar på att mamma fixar dem åt mig. Jag kommer att äta dem tills jag hatar precis allt som har med påsken att göra. Vilken sorg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar