Sidor

lördag 30 mars 2013

Påskägg


Om någon ännu tänkte ha vägarna förbi Glogatan får man alltså gratis mignonägg där, om ni inte lyckades tolka det ur min dikt. Jag funderade lite på om jag skulle sluta blogga så här och blogga bara med dikter. Kanske jag skulle bli bättre på att skriva dem då också. Kanske skulle den här  bloggen bli roligare. I alla fall speciellare.
Totala mängden nougatägg i det här huset var i något skede i dag tjugotvå. Jag har en känsla av att de minskade ganska ordentligt under den senaste timmen. Inte nog med det, jag har ingen aning hur många andra, mer äckliga, ägg det finns här. Jag vill egentligen inte veta. Jag gissar, och det är ingen överdrift, femtio. Det är inte ens goda ägg. Men de är fulla med överraskningar!
Tuppen på bilden tänkte jag smälta ner till en chokladfondue lite senare i kväll. Ananas + choklad = lycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar