Sidor

lördag 9 mars 2013

Intelligent stuff


  • Kvinnodagen är den onödigaste högtiden någonsin. Ingen vet varför den egentligen finns och använder den fel, jag gillar den bara inte. Den är ungefär på vändagen/alla hjärtans dags nivå, vilket betyder väldigt långt ner. Underst på min högtidslista.
  • Grankulla kyrka har en spännande gång mellan den sprängda bergväggen och kyrkans innervägg. Den är tuff, jag skulle typ kunna bo där. Jag övervägde att bli så religiös att jag på riktigt kan bo där en stund, medan jag var där. Kanske det ändå blir lite kallt och fuktigt, och den är knappast lika mysig när alla de många ljusen som brann där har brunnit ut...
  • Andakter kan vara trevliga. Att ligga på bänkarna i kyrkan och lyssna på klassisk musik är inte illa alls. 
  • Jag ska spela ett instrument jag inte har spelat mer än en timme av mitt liv i morgon på gudstjänsten framför miljarder människor. Jag borde väl börja be om att det ska gå bra redan idag.
  • Melodifestivalens final kommer idag.
Jag har alltså ägnat en dag åt allmän huvudvärk, och i snöstormen var det svårt att vara positiv. Mamma gjorde det ändå lite bättre genom att tala om att vi ska till Grekland första veckan i maj. Det är vad jag från och med nu tänker på varje gång jag ser en snöflinga. Idag måste jag vakna tidigt för att flytta på mig till kyrkan och leka i sju timmar. Jag kanske lärde mig lite också, men mest åt vi kex, lekte, sprang omkring och försökte skapa musik. Lagom mycket blandat med nattvardslektioner och sådant för att vi inte skulle få ha det helt för roligt. I morgon är det då dags för det vi förberedde oss för, gudstjänsten vi tydligen ska vara med i.
Den dagen den sorgen, nu ska jag äta och sedan flytta min rumpa till Ninnis hus för att kolla på Melodifestivalen, kanske i sällskap av några till och massor av choklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar