Sidor

söndag 3 mars 2013

Godnatt

Jag kom hem pigg och glad, kanske lite på övervarv, men efter mat och några timmar bokprojekt som jag idiotiskt nog lämnade till sista kvällen börjar sängen kännas som den enda trevliga platsen... Några vackra bilder och fina motiveringar fick jag ändå gjorda till min modersmålslärares glädje.
Jag hade ett fint veckoslut där ute i ingenstans. Vihtijärvi är i alla fall enligt mig mitt i ingenstans. Lite kallt emellanåt, men vad gör nu det, jag har en varm sovsäck och någon eldade kaminen. Fina dagar med massor av skratt och skoj, sköna nätter var jag sov ovanligt mycket. Tältabstinensens blev jag också av med och nu klarar jag väl ett par månader till nästa gång. Det var nog verkligen på tiden att få komma ut och bo i tält, senaste gången var på sommaren.
Helt skönt blir det ändå med madrass, täcke och inget tvång att vakna klockan halv två i natt igen. Jag lärde mig annars vad N är på nytt idag, så nu kan jag hälsa er god natt igen, ordentligt. Bara så ni vet kodades många svordomar och andra ord som inte fick sägas högt enligt natoalfabetet under veckoslutet som gick.
Golf-Oscar-Delta November-Alpha-Tango-Tango hälsar Juliet-Sierra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar