Sidor

måndag 18 mars 2013

*bokstäver*

Jag satt just någon timme och kämpade med en powerpoint och några recept, och fick bara inte ett enda ord som jag ville ha det. Något blev det väl sedan till slut, recepten finns på sockermonstrets.blogspot.com (är det någon överraskning?) och powerpointen kommer jag inte att vara nöjd med i morgon i skolan. Kanske eget fel när jag råkade välja att skriva om Italiens politiska system halvt i misstag eftersom jag inte tänkte så långt när jag valde det landet, och måste skriva om Kongos gruvindustri som verkligen existerar med inte alls är så lätt att hitta något om. Det enda jag brukar lyckas med i mina geografiprojekt är att få dem otroligt långa och jobbiga, utan att egentligen säga så mycket. För för att kunna säga ens en mening om Italiens politik så måste jag ju veta lite mera om den än att det är en republik. En mening i min presentation har tagit många minuter att få dit. För att kopiera direkt utan att förstå något, det är bara dumt och onödigt. Jag måste ju veta vad det är jag berättar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar