Sidor

onsdag 13 mars 2013

Djävulen är i mitt kök




Det är faktiskt inte alls lika lätt som det ser ut att städa bort det där. Speciellt inte när hela köket ser ut så.

Imorgon ska det, för omväxlings skull, bakas igen och jag tjuvstartade lite redan idag för att inte ha helt för mycket att göra då. En djävulskaka, också kallad devil's food cake. På en halvtimme har jag redan hunnit med att märka hur mycket majsstärkelse egentligen fastnar på allt (hela jag och allt närmare än två meter från mig är ungefär helt vitt), hittat något fint i en blandning av en deciliter kakaopulver och två deciliter kaffe (beskt kan vara gott) och gjort mina systrar som förhoppningsfulls hoppade omkring i köket ledsna. Kaksmet med majsstärkelse är inte gott.
Det blir en heaven & hell cake, den underbara saken jag skrev om i november. Pyssligaste någonsin, men det är bara roligt!
Kvar finns då det mindre roliga, städa köket tills det skiner och lite grammatik på engelska. I alla fall har jag en fin ljusblå och en fin grön penna som faktiskt skriver med ljusblått och grönt bläck att skriva ner min grammatik med. Jag kände mig ganska duktig idag när jag köpte dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar