Sidor

fredag 29 mars 2013

Glad påsk

Jag funderade en stund på om jag skulle gå till kyrkan idag eller hitta på något väldigt ordentligt bara för att motarbeta kyrkan. Eller hitta på något ordentligt i kyrkan. Tydligen blev det ingeting, jag orkade inte ta reda på när jag skulle befinna mig var för att vara i kyrkan. Jag får väl se hur sur jag är över det senare, kanske det skulle vara en bra upplevelse att vara i kyrkan på långfredagen? Den enda dagen när gudstjänsten inte är överdrivet positiv? Ingen har någonsin berättat för mig hur det är i kyrkan på en långfredag. Antagligen för att ingen annan heller har vågat sig dit.
I stället blev det några surdegsbröd, ett par blogginlägg om det, lite mat och en promenad i solen på isen i Gäddvik. Jag kan berätta att det var ett av de bästa tillfällena på hela året. Så mycket sol var inte något annat än underbart! Jag bestämde att jag ska tillbaka i morgon om solen skiner också då. Inte för att jag ändå har något bättre att göra än promenera omkring på isen när precis alla andra är någonstans långt borta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar