Sidor

torsdag 7 mars 2013

Dagens projekt

Vårt mål.
Jag tänker fortsätta vara snäll mot mina medmänniskor, i morgon utan att de ens måste betala. Vi ska göra en film i median och råkade planera den så att vi behöver en kaka. En riktig kaka som man kan äta. Varför inte göra den god också så att alla sedan kan få smaka efter en lång och jobbig lektion av filmlagande? Idag fick jag också veta att några andra i vår grupp tydligen ska ha med saft i sin film. Vi kommer att ha ett sjukt fint litet kalas med saft och kaka där imorgon på morgonen.
Det blir en chokladkaka med bär och vit choklad. Den ska se ut som ett mynt. Där har vi en fin utmaning. Dessutom råkade Hellu bli sjuk så jag måste göra den med Ninni, personen som är känd för att äta upp hälften av det man lagar. Minst. Men hon blir sur alltid när jag säger att jag inte gillar att laga mat med henne. Egentligen har hon en poäng, senast jag bakade med henne gick det sjukt bra. Kanske till och med hon har lärt sig!
Receptet på de underbaraste muffinsarna i världen dök annars upp på sockermonstrets.blogspot.com för en stund sedan, något för veckoslutet kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar