Sidor

tisdag 12 mars 2013

Nöjd

Magen full av plättar och korvsås (jo i den ordningen), cookies till min kära elevkårsstyrelse i ugnen, ett tyskaprov bakom mig, ett varmt kök, en bra bok som ligger någonstans och väntar på mig.
Efter att ha kommit till skolan och hört av den andra tyskagruppen att provet var omöjligt svårt lärde jag mig något som måste vara det bästa uttrycket någonsin på tyska. Da verstehe ich nur Bahnhof. Bahnhof betyder tågstation, men det här uttrycket betyder ungefär "jag förstår ingenting". Jag hade tänkt skriva det på provfrågorna någon kallade omöjliga, men allt gick bra och jag fick inte ens använda mitt fina uttryck. Jag blev nästan lite ledsen.
Så småningom ska jag väl lyfta på min nöjda rumpa och flytta den till en stol på Winden. Till mitt egna möte som jag inte ens vågar tänka på hur länge det var sedan senast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar