Sidor

tisdag 19 mars 2013

Matematik

Jag avslutade just ett matematikprov var jag för första gången i mitt liv fastnade totalt på en uppgift. Är det bara jag som på något sätt inte kan tänka, räknade jag fel eller var bara allmänt osmart när jag inte fick ett bra svar på vad volymen av kub vars sidas area är 2/3?
Lite samma känsla som igår när jag på riktigt inte fick något alls gjort på hela dagen. Redan från morgonen började det, och det kändes nog lite hopplöst när jag satt där klockan nio på kvällen efter att ha försökt göra saker hela dagen och fått en halv gjord. Den här dagen började bättre, jag väcktes av ett samtal med någon som frågade om jag har lust att baka lite kakor. En slalomkaka. Hur ska jag göra det? En kaka som ser ut som en snöig backe? Där har jag en trevlig utmaning att fundera på till söndagen. I alla fall ska det bli massor av vitt, fint fluff. Fast jag just nu inte gillar snö alls är det roligt att göra en kaka som ska se ut som snö.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar