Sidor

tisdag 15 januari 2013

Scout

Jag tänkte bara berätta att idag var jag på scoutmöte. Jag räknade att jag har varit på ungefär fyra av mina egna möten under hösten som har gått. Idag kom jag ihåg varför. För att det vi gjorde var tog suddiga telefonkamerabilder med konstiga motiv, med teman valda från en lista med felstavade ord. Orden var ungefär vänskap, frukt, knopar, automobil, plankorsning och annat trevligt. Vilket slutade med att Ninni skulle göra en brygga mitt i en korridor, under ett tält, och jag låg på golvet och fotade medan hon förberedde sig mentalt.
Scouter är kul. Men jag har aldrig älskat våra möten. Av någon orsak har den motivation jag tidigare hade att gå på dem försvunnit under de senaste månaderna. Trots det kan jag ju inte sluta gå på dem helt, eftersom lägren och de andra evenemangen är det roligaste som finns. Man kan ju alltid göra också våra möten roliga om man riktigt vill...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar