Sidor

torsdag 3 januari 2013

Sagan om Ringen-maraton

Efter att ha funderat på det länge, länge så tänkte jag och Ninni äntligen ha vårt Sagan om Ringen-maraton. Vi har funderat i många år på att göra det med Harry Potter och till och med försökt ett par gånger, med nästan nitton timmar är ganska omöjligt att lyckas med. Rekordet har väl varit fem filmer på ett dygn, och då med en natt emellan. I ärlighetens namn kanske det dessutom bara var fyra som vi orkade med den gången.
Men alla tre Sagan om Ringen-filmer blir bara lite över nio timmar. Länge att bara sitta och kolla på film, men inte omöjligt. Plus att jag får sitta och titta på min lilla älskling Gollum i många timmar. På tal om Gollum så gav Ninni sin julklapp till mig för några dagar sedan. Ett halsband med en uggla. Jag började genast förknippa det med vishet och annat skoj tills hon sade att den har stora ögon som matchar mina Gollumögon. Ugglor har ju inte ens stora ögon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar