Sidor

torsdag 17 januari 2013

#cutninniforbieber

Idag har jag varit väldigt effektiv precis hela dagen ända fram tills nu. Min kära mor informerade mig också om att jag ska baka tre kakor tills lördag och söndag, och gav väldigt många andra grejer åt mig att göra på veckoslutet. Dit for alla drömmar om lite ledig tid den här veckan.


En aning ironiskt att plastpåsen är full med frukt och grönsaker, men det enda som syns utåt är våra chips. 


Ja, det är en barbiefilm. För den kom på tv när vi inte orkade göra något ordentligt. 
Först var jag tveksamt duktig i skolan, sedan var jag på riktigt duktig när jag uppoffrade mig att gå till butiken medan Linda, Lina och Hellu satt inne i ett hus. Jag och Ninni gick, med en pulka, genom halva grani för att komma till butiken. Ett fasansfullt långt avstånd som vi alla vet. Där slösade vi bort pengarna Lindas mamma så vänligt hade sponsorerat oss med på sushigrejer och massor av frukt. För att vi ska äta det imorgon. Ni kan tänka er hur plågsamt det var att laga det idag! Ninni skar sig på kniven jag skar avokado med (därför stoppar man inte fingrarna under någon annans kniv), därför den fina rubriken.
Jag hann också gå till kyrkan för att "lära känna min församling", vet nu inte hur mycket bättre kompis jag är med den nu men bara åtta gånger kvar... Kanske jag borde lyssna på prästerna och ge det en chans. Vem vet, kanske det är hur roligt som helst bara jag ändrar attityd. Kanske.
Som avslutning på den här fina dagen hittade jag ett par jeans i Lafkan. Ibland är det ju bra att tänka lite på vår vän jorden och köpa grejer secondhand. Om de passar har jag ingen aning om, det är ännu en väl bevarad hemlighet som ingen vet svaret på. Så fort jag har hittat tre olika kakrecept som verkar fina ska jag undersöka den saken. Efter det är det historia, historia och ännu lite historia som ska få äran att tillbringa kvällen med mig. Ryska revolutionen är underbar.

1 kommentar:

  1. Hur vågar du ta bilder från min blogg utan att ens fråga/linka? :''''(

    SvaraRadera