Sidor

onsdag 23 januari 2013

London imorgon!

Imorgon går flyget. Till ett snöigt London. Vår värdinna meddelade att vi ska ta med varma kläder, eftersom det tydligen är iskallt i hennes hus. Hur ska jag, som fryser här hemma var temperaturen inomhus i alla fall brukar vara runt tjugo grader, överleva ett så kallt hus? Visserligen har jag sovit till och med ute på vintern, men det är inte riktigt samma sak... Idag på tyskatimmen var det typ minus femton inne i vårt klassrum och alla som inte hade på sig ytterkläder satt på golvet, med ryggarna mot batterierna och filtar över sig så att det blev som mysiga små bon. Nu blev det varmt där efter ett tag, men varför är det så kallt i vår skola? Det är ju inte som om det är första vintern någonsin...
Nåjo, jag hittade ett par sockor som går upp till knäna i mammas låda. Så kanske jag klarar det. Sjukt roligt ska det bli, fast det är kallt. Bloggningen kommer allså så gott som försvinna de närmaste dagarna, londoninvånarna skämmer inte direkt bort sina turister med gratis wifi... Och kanske jag också har smartare saker att göra än blogga. Sådär som springa omkring och slösa bort alla mina pengar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar