Sidor

fredag 4 januari 2013

One ring to rule them all

Jag och Ninni klarade det. Nästan, i alla fall. Vi orkade inte riktigt med den tredje igår på natten, så den fick bli tills morgonen idag. Inom ett dygn lyckades vi i alla fall med. Nu har vi ju dessutom en utmärkt ursäkt att göra om det, att vi ska se alla utan pauser. Jag har aldrig känt mig lika mycket som en hobbit som när jag halkade hem med soundtracket till första filmen i hörlurarna... Ninni kom fram till att våra hjärnor nog är helt sjuka och att vi har en förvriden bild av vad som är sött när både hon och jag satt och exploderade av gullighet alltid när Gollum började gräla med sig själv. Hon satte honom som bakrundsbild på sin telefon, och blev sedan rädd för att han fanns under hennes säng. Kanske han ändå inte är så mysig om han finns under sängen.
Mitt tillfälliga saganomringenberoende gick inte över trots att jag kom hem. Jag började fixa mina naglar och fastnade framför olika wikipediasidor om allt mellan himmel och jord i Midgård mellan varven. Efter ett par försök ser naglarna helt okej ut. På vänsta handen. Jag vill inte ens veta hur högra kommer att se ut, så mycket koncentration jag redan satte ner på den enkla vänstra handen...









Och här är vad jag försökte skriva. Det som står på Ringen. Hela första meningen och en liten del av den andra fick jag att rymmas. Vilket betyder att det står ungefär "one ring to rule them all, one ring...". Eller ja, inte på engelska utan på Svartspråk.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar