Sidor

torsdag 10 januari 2013

Duktigheten själv

Jag har suttit i ett par timmar och skrivit, rättat, skrivit och läst en text om Julmisen. Till kårens blogg. Varför skriver jag inte modersmålsuppsatser på samma sätt? Jag tog det som en utmaning att göra ett enkelt referat av ett scoutevenemang till ett roligt och intressant sådant. Det krävdes en del jobb. Nu blev det väl istället för långt för att någon ska orka igenom det...
Tidigare idag så var jag frivilligt (i alla fall i början) offer för Lina och Linda och Lindas smink. Resultatet blev en hemsk video som Linda  tydligen laddade upp på youtube. Jag lovade att visa den när jag får länken, men risken är stor att jag ångrar mig... jag kan berätta att det ännu finns diamanter i mitt hår och lite svarta prickar i mitt ansikte. Helt roligt var det ändå när vi satt på Lindas golv, åt hallonglass vi hade lagat tidigare och skrattade åt videon av oss själva.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar