Sidor

måndag 28 januari 2013

Hemma igen

Tillbaka i landet var bilarna kommer från rätt håll. Jag vet inte hur många gånger jag glömde bort det, och hur många gånger jag gick till fel bildörr när jag skulle hoppa in i bilen. Som ni ser blev jag inte överkörd, utan om hem sent igår kväll lite fattigare, med ont i fötterna, väldigt trött och med en tung väska. Hem till mitt varma hus, var jag inte måste sova med sockor på. Det som också var helt trevligt var att ha en dusch som genast blir varm och att inte ha fläktar i alla badrum som gör att där är tio grader varmt. Om temperaturen inuti husen inte skulle ha varit så låg skulle jag typ ha gömt mig inne i en garderob och råkat missa flyget.
Ute var det ju däremot varmt! Sådär tjugo grader varmare än här hemma i Finland... Alla som bor där kom in och klagade på kylan, vi kom in, de undrade varifrån vi kom och blev sjukt förvånade när vi sa att jämfört med Finland är här varmt!
Hemma väntar hundra väskor på att bli uppackade, här i skolan väntar ett par språktimmar. Jag förbereder mig på en attack från min engelskalärare, hur det nu sedan var i London. Usch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar