Sidor

söndag 20 januari 2013

Med mumin och choklad överlever man allt

Till och med -25 grader.
Kvällen och natten till lördagen tillbringade jag med fyra flickor mellan fjorton och femton, sushi, chokladfondue, massor av ananas, godis, chips, en dvd med några muminavsnitt och tre barbiefilmer. Jag vet inte när jag senast har tittat på filmer som är menade för äldre än femåringar med dem alla. Kanske aldrig? Mumin är ju ännu något av det bästa man kan titta på om man nu ska se på treåringsfilmer, men Barbie? Det är bara dåligt, det händer ju inte ens något i dem. Nu tänker jag inte kolla på de filmerna före jag själv har barn som vill se på det. Om ens då.

Alla åt tills de mådde illa och började må ännu mera illa ett par timmar senare. Det skyller vi på min mamma som skänkte helt för mycket kinapuffar till välgörande ändamål, det vill säga oss. 



Linas problem här var att "jag orkar inte slicka bort chokladen från mina läppar". Våda i-landsproblem?
Nu ska jag inte göra om misstaget (eller de var nog ganska medvetet) jag gjorde i förra inlägget. Bilderna är från Ninnis blogg. Någon gång bad hon mig att ta bort alla länkar som finns till henne här i min blogg, men så blev hon sur när jag inte hade länkat till hennes blogg när jag stal bilder därifrån. Svårt att bestämma sig?

1 kommentar:

  1. Nejnej, du måste inte linka, bara säga att den überproffsiga footografen är jaaag.

    SvaraRadera