Sidor

onsdag 20 februari 2013

Veckans mål är nått

Jag lyckades. Jag har gjort den första vettiga saken för den här veckan. Det betyder för det första att nu kan jag med gott samvete tillbringa resten av den i soffan. Men nej, jag ska till lande på fredagen och kommer tillbaka på söndagen. Där kommer det säkert att vara för kallt för att man ska kunna sitta i en soffa. För det andra glömde jag bort att jag var sjuk och efter att ha snörvlat hela vägen dit och fem minuter på plats blev jag nästan helt frisk. Där ser man vilken magisk läkningskraft det har att vara social. Antagligen kommer jag att känna mig hemsk imorgon på morgonen igen, men sådant är livet.
Det bevisades också att rep som är behandlat för att tåla eld håller eld mycket bättre än rep som inte är det. Överraskande, eller hur? Det här gjordes så klart med en docka som väger massor upphängd i repet vi testade.
Lite klättrande, lekande med eld och helt enkelt människor som inte hör till familjen gör en på mycket bättre humör. Dessutom fick jag skjuts hem, något jag inte har lyckats med på evigheter. Det blev en fin dag med sjutton avsnitt av min hjärndödande tvserie och en brandmansövning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar