Sidor

måndag 25 februari 2013

Lande







Mamma använde den här bilden som exempel på hur kaotisk resten av oss är. Jag tycker hon var orättvis, det var mysigt ju. Eller sen inte. Jag blev påmind om varför det inte är en bra idé att sova på en madrass på just det där golvet, som råkar vara i det enda varma rummet var det blir mörkt. Varför man hellre sover i den värsta ont-i-ryggen-sängen i världen. För att precis alla använder ens säng som golv då. Jag märkte till min stora sorg att min sovsäck ännu glittrar efter jullovet, att det inte är så skoj att bo i tre rum med hela familjen och att det är omöjligt att sova med dem i rummet bredvid. Det ledde ju nog till lite huvudvärk, men vårt sommarställe är ett trevligt ställe också på vintern och det var helt skoj att vara där. Jag läste mera än vad jag har läst på hela det här året, tog en paus från facebook och allt annat, eldade bastun några timmar och brände fingrarna (när det är noll grader i bastun som inte vill brinna går det lätt så), var ute i solen och sådant. En helt trevlig avslutning på mitt sportlov. Det var nästan roligt att gå tillbaka till skolan idag. Eter nio dagar av ensamhet är det inte så hemskt att få se alla kompisar igen. Dessutom har jag sovit så mycket att jag vaknade klockan halv sju idag full av energi. Det är en kvart före min väckning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar