Sidor

torsdag 21 februari 2013

Life of Pi




Det känns som om jag har varit på bio lite för mnga gånger den senaste tiden, men jag ska inte klaga, det är skoj. Rex-salen i Sello tänker jag börja gå till bara för att där är så skönt, tjugoåtta platser i hela salen och alla med en personlig sak som mera liknar en säng än en stol är inte något annat än underbart. Men det var inte det jag skulle tala om utan filmen.
En helt annorlunda film, en sorglig film utan många glada stunder som emellanåt fick en att tänka. Kanske inte en historia som får en att tro på Gud (vilket Pi säger) men ändå. En film som var sjukt skrämmande emellanåt, och var full med djur. Det är var en av de bästa filmerna jag har sett och jag överdriver inte. Plus att där fanns en ö full med surikater som var det typ gulligaste jag någonsin har sett. Det var inte ens surikater utan något annat som jag inte kommer ihåg, men de såg ut som surikater. Och var gulliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar