Sidor

lördag 9 februari 2013

Matdagbok

Sedan igår klockan nio på morgonen har jag ätit tre morgonmål, två luncher och tre middagar. Jag som ungefär äter varm mat en och en halv gång per dag annars. När jag just kom hem och åt lunch idag en timme efter mitt andra morgonmål så sa mamma att snart blir jag rund som en boll. Det skulle egentligen vara helt skoj att på riktigt vara rund som en boll!
Jag tillbringade kvällen och natten hos Ninni, med att baka en kaka, se på Titanic och sova. Så mycket hade jag lust att sova att jag blev ensam kvar där med en säng och lite senare en bok när resten av människorna i det huset for iväg på handismatch. Nog kändes det lite fel att bli där och sova, men jag hade inte lust att vakna klockan sju... Hon kom tillbaka, vi bakade klart, jag åkte hem och snart ska jag igen iväg, den här gången lite längre än till andra sidan Grankulla. Till Sveriges huvudstad är det, för att hälsa på lilla kusinen Hanna som jag aldrig har sett trots att hon redan är nästan tre månader gammal. Förhoppningsvis finns det också lite mindre snö i Stockholm än här... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar