Sidor

torsdag 7 februari 2013

Ugglekaka

Min syster fyllde år i december. Så bestämde hon sig för att ha födelsedagskalas nu. Med ett så komplicerat tema som ugglor. När hon sedan kom till mig med stora uggleögon och berättade att hon ville ha en ugglekaka kunde jag ju inte säga nej... Jag har inte brytt mig om att fundera på hur det ska göras före nu och satt och googlade bilder. Så hittade jag några ganska fina exempel på hur det kan bli med massor av tid, socker och skicklighet.





Helt snyggt nog. Nu ska jag bara tvinga mina muskler att flytta sig ur soffan, gå till köket och börja. Inte alls så lätt som det låter efter en gymnastiktimme med muskelträning. Speciellt inte för mig som aldrig tränar och har förskräckligt dåliga magmuskler för att nämna ett exempel. Det var typ det jobbigaste jag har gjort det här året. Så nu vill mina muskler inte alls flytta mig bort från soffan. 
Här är då den bilden jag valde att försöka härma...
Och jag är riktigt nöjd om det går så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar