Sidor

söndag 17 februari 2013

Feber

Jag har inte varit borta en enda dag från skolan på kanske fem år på grund av att jag har varit sjuk. Det betyder inte att jag inte har varit sjuk, eller att jag har gått till skolan sjuk. Det betyder helt enkelt att jag är expert på att vara sjuk på lov och veckoslut. Jag var otroligt förkyld riktigt länge på sommaren (okej kanske två veckor) och nu har jag alltså lyckats igen. Jag sitter hemma med huvudvärk, ont i halsen och feber som tillfälligt är borta tack vare min vän Ibuxin. Det finns väl mysigare saker än att vara sjuk, men å andra sidan hade jag inte så hemskt hc planer för mitt sportlov.
Imorgon blir dessutom äldsta systern tonåring, vilket betyder att hon får bestämma maten, vilket lite överraskande betyder jordgubbspajer. Lite jordgubbsvitaminer ska väl lyckas få mig frisk!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar