Sidor

måndag 11 februari 2013

Måndag

Godkväll kära bloggläsare! För att muntra upp er alla måndagströtta personer tänkte jag berätta varför jag inte är det minsta sur på livet, trött och allmänt ledsen för att veckan just har börjat.
För det första fick jag sova på morgonen. Inte så länge som jav skulle ha velat, det lyckas aldrig i hytter, men över klockslaget när min skola skulle ha börjat. Det kändes fint. Så fick jag äta morgonmål, jag kom till skolan lagom till lunchen och jag hade två helt trevliga timmar med kemi och historia. Hur kan man liksom inte älska periodiska systemet och Finlands inbördeskrig? Den där meningen var inte ens riktigt så ironisk som den lät.
Min vän Ninni berättade att det ännu fanns kvar av chokladkakan vi bakade, så jag gick dit, tittade lite på film och åt kaka tills hon skulle på match. Sedan var det redan dags för keramiktimmen, vart jag gick och klottade och kom fratmåt massor med mina grejer. Jag hade inte riktigt lust att gå hem så jag gick till vår kårlokal och hälsade på Vive och Julle som var och drog sitt ävemöte. Skoj för att jag inte har sett dem på sådär hundra år. Minst.
När jag kom hen väntade ännu den här på mig.




Därför är Jannica glad idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar