Sidor

söndag 2 december 2012

Livet är fint

Men bloggningen är inte lika fin. Jo, jag tänker skylla ifrån mig igen. Från onsdag kväll tills fredag morgon fungerade det kära blogspot inte, i alla fall inte från min dator, fredagen hade jag inte tid, lördagen och halva söndagen var jag många många kilometer från närmaste dator. Jag hade inte riktigt inspiration att börja telefonblogga. Listorna från de missade dagarna dyker upp så småningom!
På onsdagen åkte jag omkring i hela grani och halva esbo och orienterade med hjälp av en telefonkatalog. I en brandbil.
På torsdagen stod jag i granis centrum och frös och visade brandbilar ett par timmar. Resten av kvällen var jag i skolan, sålde lite grejer som vi hade bakat och satt i lärarrummet och åt kaka tills det inte mera var gott. Det var dessutom en pepparkakskaka, som var god de första sju bitarna den dagen.
På fredagen var det Hellus födelsedag. Det firades med en överraskningsfest för henne, med ett besök på Hard Rock Café och allmänt yrande i snön. En harrypotterfilm, mycket choklad och annat ohälsosamt, ännu mera snö och försenade tåg. Det var riktigt roligt där i Ninnis källare tillsammans med fyra av de bästa kompisarna. Fast jag har upplevt både varmare, mysigare och längre nätter...
På lördagen hoppade jag på bussen ut till Noux och Muhös förläggning. Jag var beredd på att bli väldigt mobbad, som den enda graniscouten, som dessutom på något sätt lyckades vara ledare trots att hon var lite yngre än resten. Det blev jag nog. Efter att ha blivit fälld ett par gånger och fått otroligt mycket snö in i mina kläder bara på vägen upp till stugan så funderade jag på att bara åka hem igen. Jag blev kvar, blev väldigt mobbad, fick väldigt många liter snö innanför mina kläder och blev tills och med utburen från bastun, ut i snödrivan. En till kort natt, några timmar ute i snön, fina djupa samtal om livet, människor jag inte har sett sedan sommaren och en ganska ordentlig påminnelse om varför jag är scout. Trots att det inte var min egen kår var det riktigt mysigt. Utom när alla bestämde sig för att nu ska vi göra något dumt med Jannica. Sådär som att torka diskvattnet i hennes hår, testa hur länge hon klarar av att någon sitter på henne, hur långt hon kan hoppa eftersom hon har fel halsduk eller helt enkelt hur mycket snö hon klarar av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar