Sidor

måndag 3 december 2012

Dag 9

Tio favoriter att äta.
  1. Sushi
  2. Choklad (tar halvt tillbaka det där om att jag inte äter godis. Inte för att jag räknar choklad som godis...)
  3. Pepparkakor
  4. Porterstek. Jag skulle helt säkert hata det om vi skulle äta det oftare än sådär en gång per år. Men idag när jag funderade högt på om jag skulle hinna hem och äta i telefonen när jag pratade med mamma och hon berättade att vi skulle äta porterstek så blev jag totalt överlycklig och gick hem så snabbt jag bara kunde. Underbaraste maten i världen just nu. Speciellt när det inte var jag själv som hade lagat den.
  5. Gravad lax
  6. Rågbröd. Det finns få saker jag kan vilja ha lika mycket som rågbröd. Det händer inte så ofta, men när det händer så kan jag ungefär inte tänka på något annat.
  7. Jordgubbar
  8. Chokladbiskvier
  9. Hamburgare, men aldrig i livet mcdonaldsvarianten. Hemlagade med hemodlade grönsaker och egenslaktad ko, ungefär. Eller kanske hemlagat bröd räcker.
  10. Pasta med kallrökt lax och spenat
Så där allmänt fungerar det mesta utan ost och allt för mycket grönsaker. Starka kryddor, vitlök, ingefära och örter är aldrig fel, fisk är något som är riktigt bra, en måltid utan någon form av kött är en dålig måltid, gröt är inte mat utan morgonmål, och en efterrätt blir sällan bra om choklad och bär/frukt/sylt kombineras. Gott bröd uppskattas väldigt mycket och jag lagar mycket hellre mat själv än köper färdig mat. Som ni kanske har märkt om ni har läst den här bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar