Sidor

tisdag 4 december 2012

Dag 10

Tio namn jag aldrig skulle döpa mitt barn till.
  1. Brynolf
  2. Hjördis
  3. Svante
  4. Torborg
  5. Barbro
  6. Sigurd
  7. Synnöve
  8. Gudmund (hittade det idag i min kalender... Jag visste inte ens att man kunde heta så.)
  9. Fridolf
  10. Disa (man kan inte döpa ett barn till något som vår stresshanteringsgrupp i skolan heter.)
Jag satt och försökte komma på hemska namn med lite hjälp av min kalender. Till alla utom ett par hittade jag någon koppling till mitt eget liv och mina egna skämt. Synnöve är ett namn min familj skämtar om att lägga till som mitt tredje namn, Brynolf är scoutkårens försvunna maskot, Torborg var ett namn vi använde i en modersmålsuppsats och sedan blev ett skämt, och Barbo... Det vill jag inte ens förklara eftersom det finns en chans att det finns läsare som inte har någon aning om vad det är. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar