Sidor

söndag 23 december 2012

Bästa julklappen

Jag har aldrig fått en present jag har skrattat så mycket åt. Eller som har passat in så bra på mig.
För det första är det en bok. Böcker är alltid bra. Det är en religions heliga skrift. Där kommer den riktigt roliga ironin in i bilden. Det är inte ens min egen religion. Jag kommer garanterat att vara ganska ensam om att ha läst den, i alla fall om man räknar i min skola. Jag har många gånger funderat på att läsa Bibeln till något bokprojekt i skolan, men nu får det väl bli Koranen i stället. Jag måste ju läsa den när jag en gång har den. Dessutom kanske jag lär mig något på samma gång!
Så klart är det Emil som gav den. Vem annan skulle ens komma på idén att ge något sådant? I alla fall träffade han rätt, jag har svårt att tro att någon annan julklapp slår det här. Åtminstone om man räknar tiden jag sitter och skrattar efter att ha fått den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar