Sidor

söndag 30 december 2012

Yoloswag

Hemma igen efter ännu en Julmis. På vägen dit började jag och Mima räkna hur många dagar och nätter vi riktigt har tillbringat på scoutevenemang men slutade efter att ha kommit upp till ett par månader med orden "helt för många". Några av de dagarna har nog varit ganska bortslösade, för att inte tala om sista dagen av så många av de evenemangen, den dagen när man kommer hem vid två och är så trött att man tvingar sig att vara vaken till tio, får en helt sjuk energikick vid nio och sedan är trött hur många dagar som helst.
Fast jag var rätt så sur och irriterad i början över att vara så totalt ensam blev det ganska snabbt bättre, jag fick en patrull att bestämma över (hehe soj att ha någon som lyder en för en gångs skull), jag hittade massor av glitter i min väska och började glittra överallt. Mit hår är ännu också helt glittrigt, två tvättar efter det värsta glittrandet. Jag vill inte ens veta hur min sovsäck ser ut. Redan bastuns avlopp, min madrass, alla golv och många personers hår har glittrat tillräckligt för det här året. 2012 alltså. 2013 är jag redo att börja glittra igen! Alla behöver ju det där lilla extra i sitt liv, det som sätter glans på tillvaron och glittrar till livet lite extra.
Trevliga nattorienteringar, nattmanövrar, Muhöscouter, egna scouter, en riktigt obekväm och varm sovplats den andra natten, för många dåliga skämt och ännu flera ord som spelades i Wordfeud gjorde att det inte blev värst mycket sömn. Något som kändes mycket trevligare för femton timmar sedan än nu. Igår på kvällen tyckte någon att den hade för få Wordfeudmotstånadre och fick ganska många att börja spela det. Jag är ganska stolt över att jag är bäst av alla på det. Inte en enda förlorad match hittills. Alla andra hatar mig för det, och kommer väl att sluta spela det med mig förr eller senare. Just nu är jag bara nöjd över mina resultat! Det här spelet är faktiskt det var det går sämst för mig.




Inte så mysigt att vara liten unge ännu ett och ett halvt år när alla andra är ledare, men det här bevisade ju nog att det går. Jag hade ett mysigt veckoslut i Noux. Inte kan jag säga något annat, hur dålig attityd jag än hade i början. Julmisen är det bästa inom scouterna på hela året. Var annars finns det en ursäkt att ha glitterkrig än en mörk vinterkväll ute i skogen var ingen utomstånde någonsin får veta vad som har hänt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar