Sidor

tisdag 25 december 2012

MAAAT







Min lilla bebis varma sillen som pappa först mobbade mig för men som sedan fick så mycket beröm att det var värt det. Jag märkte alltså på sommaren att jag nog ändå tycker om sill, i alla fall varm, efter att ha låtsats spy varje gång någon har nämnt sill i många år.


Lax, tax, lax. Det var ett riktigt dåligt skämt.


Julbröd fullt med socker...


Och så nya jultraditionen sushi!
Min mage spricker, jag mår illa och inget är kul. Nästan. Igår upptäckte jag exkat hur söt all julmat är och fick sedan en liten ingetsockerstund, jag mådde illa av allt som var sött. Speciellt maten. Jag började fundera och kom fram till att precis inget som fanns på vårt julbord var utan socker, utom potatisen. Efter att jag hade accepterat det och öppnat lite julklappar gick det helt bra att äta igen.
Det kanske finns en poäng med att det bara är jul en gång om året. Julmaten är inte god mera, och det har bara gått två dagar. Om trehundrasextioyra dagar lovar jag att äta den igen!

1 kommentar:

  1. Potatis är ju egentligen helt sjukt mycke socker, och förrut var potatisen största faktorn till diabetes ochoch tre potatisar innehåller lika mycket socker som en normal chokoplatta. ♥

    SvaraRadera