Sidor

söndag 23 december 2012

Vad världen missade när jag inte bloggade

Som alltid är alla bilder på mat eller saker som har ett göra med mat. Som det antagligen verkar i bloggen och som det skulle verka om någon skulle undersöka mina foton är hela mitt liv mat. När jag kollade igenom alla foton från de många dagar som har gått sedan jag bloggade aktivt var de bara på mat, och några vackra bilder från systerns födelsedag tagna före klockan sju en morgon. Inget jag vill visa här om jag säger så... 

Världen missade världens underbaraste chocolate chip cookies med chokladdipp. Jag lyckades hitta ett recept som är så nära på perfekt man kan komma. Vad jag vet i alla fall. 

En miljard koppar glögg...

En kolapaj och lite halvt improviserade chokladbiskvier.


Fem kilo chokladpraliner som mamma hämtade hem från jobbet. Hälften skulle till oss, en fjärdedel till farfar och en fjärdedel till mormor och morfar. Det känns lite pinsamt att erkänna, men när mamma bad mig fixa det så räknade jag dem, och räknade så att alla fick exakt lika mycket av samma sorter. Så perfektionistisk var jag i alla fall just då.

Sådär som avslutning på det hela lärde jag mig vässa knivar. Aldrig mera ska en slö kniv få existera i det här huset!

Och det var allt som hände på tre veckor. Allt. Precis allt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar