Sidor

söndag 2 december 2012

Dag 6

Tio saker jag saknar från när jag var mindre.
  1. Att  vakna klockan halv sju en veckoslutsmorgon, för att det var december och man fick öppna sina kalendrar
  2. Hela grejen med att vara så ivrig hela månaden innan julen. Idag öppnade jag två luckor i min chokladkalender (dessutom den enda jag har!) för att jag inta orkade öppna någon igår.
  3. Att läsa. Jag saknar det massor, jag bara hinner/orkar inte, eller har tillräckligt med inspiration.
  4. Att äta godis! Jag har slutat nästan helt med det. Jag tycker att det är väldigt sorgligt. Det är väl en skada man får av att ha en mamma som jobbar på Fazer...
  5. Att ingen automatiskt antar att man kan något, vet något eller kan ta ansvar.
  6. Att kunna göra nästan vad som helst utan att någon blir sur.
  7. Känslan när man fick en godisask och blev så glad att man hoppade.
  8. När man blev glad för att man hade läxor och prov.
  9. Att det roligaste som fanns var att att åka in till stan och kolla på fiskarna i Stockmann.
  10. Att inte ha massor av småsyskon som man måste dela allt med. 
Så här på tal om små barn, jag glömde helt att berätta att jag fick en liten kusin på torsdagen. Stolt kusin till en liten, liten halvt (eller kanske nästan helt) rikssvensk flicka är vad jag är. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar