Sidor

torsdag 6 december 2012

95 år

Finlands födelsedag, också kallad självständighetsdagen. Den har jag firat med att först sova en stund, otroligt skönt att få ett lite längre veckoslut den här veckan. Jag tackar så mycket till de personer som någon gång bestämde sig för att just sjätte december var en lämpligt datum för Finland att bli självständigt.
Uppe till vänster finns Vives fina gris. 
Så småningom flyttade jag mig till Winden och julbasaren. Där satt jag och skrattade åt (vår otroligt representativa kårchef) Jace och Vive som sjöng karaoke. What makes you beautiful. Jag träffade scoutkompisarna jag inte har sett på nästan hela hösten, åt pepparkakor tills de inte mera var goda och skrattade med Vive i en timme. Vi skulle vakta Juni, men det blev mest pepparkaksdekorerande... Vi lagade en fin present till vår kårchef. Hela bilden med tags och allting kan ni se här.
Nu ska jag ta och koncentrera mig på balen en stund  stället, är det tradition så är det tradition.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar