Sidor

måndag 24 december 2012

God jul!




Jag tänkte skippa hela godjulönskningen och säga att jag har blivit muslim. Men då skulle jag också måsta skippa julklapparna, i alla fall de jag ger, julmatslagandet, allt griskött och annat inte så trevligt. På morgonen fick jag redan stå ut med några skämt om att vad finns det i paketet från din gudmor, en bibel eller en bok om jihad? Där fanns ingendera av dem, utan istället De två tornen. Jag har en känsla av att det ändå är den boken jag kommer att läsa flest gånger. De versioner av den vi har här hemma är tillräckligt gamla för att inte vara trevliga att läsa, så nu har jag änligen en ny att läsa sönder.
Trots allt är jag i alla fall tills vidare kristen och kan därför önska er en riktigt bra jul. Ät inte så att ni mår illa (jag vet att ni ändå kommer att göra det), överdosera glöggen och julsångerna, passa på att tala lite med alla släktingar och familjemedlemmar ni inte har gjort annat än varit sura på i ett år och skär er inte på paketpappren. Ha det bra, jag ska förflytta mig till köket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar