Sidor

lördag 8 september 2012

Farmors café

Det enda jag har gjort idag är, surprise, ätit. Först till Farmors Café var jag och Carolina först åt massor av chokladkaka, inte riktigt tyckte att det räckte och köpte ännu mera jordgubbskaka. Jag förstår inte hur de lyckas så bra med sina kakor, mina kakor med deras recept blir redan super men där är de ännu hundra gånger bättre. Fast det var iskallt och regnigt idag. Mysigt att åka båt så här i september. Det blir lite kallt!
Ungefär genast när vi kom hem började jag laga mat igen, hamburgare den här gången. Jag åt helt för mycket och låg i en säng resten av dagen med några gamla tidningar. Tills mamma tvingade mig att leka med Juni. Vi bakade maränger. Massor, massor små maränger som Juni klottade med. Kameran är nog med här på lande, men såklart inte något som gör så att jag får bilderna till datorn, så de kommer väl någon gång imorgon på kvällen.
Lite bastu och ännu lite mat har jag hunnit med. Nu tänkte jag snart hoppa upp för trappan till min säng och läsa klart min bok. Hobbiten fortfarande, inspirationen att skriva läsdagbok har liksom inte varit på topp. Förhoppningsvis blir den klar imoron, till och med datorn är ju med så jag kanske får den klart skriven. Speciellt om det regnar imoron. Något vettigt måste jag ändå hitta på de här veckoslutet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar