Sidor

tisdag 25 september 2012

Adjektivattribut

Ett adjektivattribut är ett ord som beskriver ett substantiv. Ett genitivattribut är ett substantiv som slutar på ett ägande -s eller hennes, dess, deras och hans.
Det där var till alla som läser min blogg bara för att de inte orkar läsa på sitt moddaprov de har imorgon. Jag antar att det är ungefär vid den tidpunkten min klass gör det så där för skojs skull. När de borde läsa på prov. Det är i alla fall då jag läser alla tråkiga och dåliga bloggar jag känner till, vad som helst för att inte behöva fortsätta läsa.
Kvällen gick till att gå igenom hur man ska göra på redskapstävlingen jag ska på nästa vecka. Vi åker till Vasa, tävlar, chillar med ålänningarna och andra roliga människor, sover och åker hem. Också ett sätt att tillbringa ett veckoslut! Inte alls ett dåligt sätt, det kommer att bli skoj. Det kommer också att krävas att vi övar ungefär varje dag. Om övningarna är lika komplicerade idag (gå igenom regler, äta kex, titta på bilder och allmänt görande av ingenting) så kommer tävlingarna att gå riktigt dåligt, och om de är mera komplicerade (vilket de kommer att vara) så kommer alla att bli helt galna på att inte ha en enda ledig dag. Jag vet inte riktigt vad som är ett bättre alternativ...
Bättre alternativ än att sitta och blogga är i alla fall att gå igenom ännu några attribut och adverbial och annat roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar