Sidor

lördag 28 juli 2012

Godkväll

Tillbaka på lande. För mindre än tolv timmar. Så blir det Syndalen igen!
Det var skönt på Västerö. Utom när jag lyckades bränna mig, efter det var det inte så skönt att gå i bastun. Jag simmade varje dag, fast vattnet var iiiiskallt. Vi fiskade och fick några fiskar. Jag lagade filéer av någon random fisk som Ågren sen fick. Jag lärde mig att köra båt efter att Ågren hade flugit i sjön en gång och jag skulle ha crashat bryggan och båten många gånger om det inte skulleha varit en buster. Jag lagade en sjukt god frusen cheescake med blåbär, receptet kommer tillsammans med bilderna. Vi gick omkring på ön som var överdrivet stor och svår att gå på. Vi gick i bastun en miljard gånger, i alla fall nästan. Jag fotade växter till mitt herbarium som min biologilärare kommer att bli överlycklig av. Vi såg snokar (och jag höll på att köra på en) och tusentals myggor och bromsar.
Skönt var det, annat kan man inte säga. Min telefon ändrade till Ålands nätverk alltid när jag var i bastun, och stunderna när mitt internet fungerade var få. När det sedan funkade var det snabbare än någonsin!
På hemvägen åt vi i Nagus gästhamn, så såg jag en kompis som var på jobb i en kiosk men pappa vägrade stanna. Buhuu. Vägen hem var inte så kul, det löjligaste är att det inte ens är så långt om man skulle kunna flyga. Men nej, med bil och båt tar det typ fyra timmar.
Med det här säger jag hejdå igen, Syndalen och Mondo nästa!
- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar