Sidor

onsdag 25 juli 2012

Halvvägs till Åland

Mitt internet fungerar typ aldrig här så bäst att blogga lite när jag har chansen... när den dessutom ibland ansluter till något ålandnätverk fungerar absolut ingenting.
Här finns som sagt ingenting. Ett hus en brygga, en bastu, en liten båt. That's it. Vi har fiskat, och faktiskt fått några fiskar. Jag har kört båt, idag lyckades jag backa ut från bryggan riktigt proffsigt om man jämför med igår när ågge föll i sjön... full gas + full back går inte så bra. I alla fall inte med en klumpig hund i båten.
Man lär sig av sina misstag, som jag sade gick det bättre idag. Några kortlekar är redan halvt sönderspelade, men så småningom börjar alla kortspel vi kan bli tråkiga. Böckerna är snart slut och snart är chokladen också det. Mammas iphone flög i vattnet så inget internet finns det. Utom när mitt fungerar, vilket är sällan.
Skönt är här ändå. Speciellt när solen skiner. Det är inte så illa att vara mitt ute i ingenstans, en viss tis. Det finns fördelar, man kan simma utan bikini efter bastun :) det är svårt att få tag på någon hur mycket man än vill. En vecka är bara bra, hela sommaren skulle jag bli galen på. Nu ska jag fortsätta njuta av ensamheten och hoppas på att min kära vän 3G fungerar ett par minuter till!

Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar