Sidor

söndag 7 oktober 2012

Söndagskakor



Förra söndagens aftereightkaka. Moffa fyllde år så det här var hans födelsedagskaka. Lika god som alltid, det här är en av de kakorna som flest av de jag känner älskar. Det receptet finns här.


Snygg spricka det blev mitt i kakan...
Dagens kaka, Carolina ville ha en fudgekladdkaka. Så mycket att hon gick till butiken för att köpa vispgrädde. Inte ensam så klart, jag måste komma med... Den blev för en gångs skull lyckad. Oftast blir den halvt misslyckad, men den här gången gick det riktigt bra. Vad det berodde på vet jag inte, den blev också helt annorlunda än förut. Det receptet är väldigt konstigt och fungerar halvbra, så ska testa lite och mäta exakt hur jag gör innan det kommer hit till bloggen. Antagligen finns det redan någonstans här i bloggen, så om någon är otroligt nyfiken och hittar på kreativa sökord så hittar den nog receptet. 
Två stycken goda chokladkakor för två zombiesöndagar. Hur är jag alltid så här trött på söndagarna? Borde det inte vara den dagen man är piggast?

1 kommentar:

  1. kan du snälla berätta lite om alla dina syskon? va de heter? hur gamla? osv.

    SvaraRadera