Sidor

onsdag 24 oktober 2012

iPad mini

Som den lilla nörd jag är lyssnade jag på pappa som satt och följde med vad som hände i Silicon Valley igår kväll. Blogga orkade jag ändå inte göra just då... iPad mini var väldigt väntad. Men ändå. Varför? Jag vet att det är otroligt poänglöst att jag klagar på något som det här, något som ändå antagligen är uttänkt och inte alls en ny idé. Jag förstår inte på något sätt varför en mindre iPad kan locka människor att köpa den. Det finns en iPhone, för de som inte vill ha den som telefon finns iPod touch. För dem som vill ha en större version av samma grej finns iPad. Nuförtiden finns ännu iPad mini. Jag förstår inte alls. Vad använder du en iPad mini till? Visst, den är siisti och skoj och spännande, men på allvar. Finns det något du inte kan göra bättre med antingen den mindre versionen eller den större? Den går inte i fickan, och om du ändå måste ha en väska är det ju ingen idé att ha en mindre skärm. Den väger lite mindre, men det är ju inte direkt så att en stor iPad väger så mycket att det stör. Och iPhone 5? En rad till med appar? Snälla, jag övergår totalt till androidgrejer om de fortsätter så här. Inte för att jag skulle tacka nej till en helt normal iPad eller en av de nya iMacarna med skärmar som är fem millimeter tjocka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar