Sidor

onsdag 24 oktober 2012

Pasta

Jag bestämde mig för att göra precis ingenting idag. Istället lagade jag mat i två timmar. Ungefär samma resultat fick jag, jag vet inte när jag senast har lagat ordentlig mat. Att få ont i handlederna av att kavla för mycket (antagligen med fel teknik...) och att få sendrag i fingrarna på grund av för mycket knivanvändande är inte känslor jag direkt har saknat, men på något sätt kändes det ändå bra. Det är länge sedan jag har gråtit på grund av elaka lökar. Det blev laxpasta, lagad helt från början av mjöl och ägg. Inspirationen kom från scoutmötet igår. Främmande kulturer. Vi lagade pasta. Helt normalt scoutmöte.


Gott var det, och det kändes bra att ha lagat maten själv. Jag hade nästan lyckats glömma hur mycket roligare det både är att laga och äta maten om den är bra lagad. Det är skillnad mellan fiskpinnar och makaroner och en laxpasta som den här, var precis allt är lagat helt från grunden. Både när du lagar och äter. I alla fall jag lyckas alltid bli på tusen gånger bättre humör av mat. Om jag själv har lagat den känns det ännu bättre.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar