Sidor

torsdag 4 oktober 2012

Gröna fingrar

Jo det där var ett dåligt skämt. Men de är ju gröna. Mina karamellfärger jag köpte någon gång förra året är jag fortfarande lika glad över. Jag är säkert enda personen i världen som köpte färger för 30€ och tycker att de var värda de. Minuset med dem är att man blir den färgen om man går och petar på något man har färgat just. Det gröna sockret på toppen gjorde mina fingrar så här vackra. Det går inte heller bort så lätt...


Det är limemuffins med citron-vanilj-cremefraichefrosting. Smakar sjukt gott men frostingen blev tyvärr lite lös så det kändes lite onödigt att spritsa den när det genast sjönk ihop... Man skulle lika gärna ha kunnat göra det med en sked och sluppit diskandet av spritsen. Om någon vill veta kan jag sätta receptet imorgon, bara att berätta!


På onsdagen var det chocolate chip cookies som gällde. Samma som jag har gjort säkert hundra gånger. Lika goda som alltid, jag har ätit tusen bara på de här två dagarna. Nu tror jag att de är slut. Jag skyller väl på min kexälskande familj.

2 kommentarer:

  1. kan du sätta dedä chocolate chip cookie recepte?(:

    SvaraRadera
  2. finns här http://jaccasblogg.blogspot.fi/2012/08/chocolate-chip-cookies.html :)

    SvaraRadera