Sidor

lördag 27 oktober 2012

Bokmässa

Jag fick veta att jag inte skulle till lande idag utan istället sitter fyra timmar i en bil imorgon, fram och tillbaka på en dag. Kanske det ändå var bättre så, nu hann jag ju till bokmässan! Säkert bara jag som kan bli så glad över en sådan sak. Hälften av alla jag känner skulle hellre låsa in sig ensamma i en källare i ett dygn än gå på bokmässa. Jag tycker att det är roligt och går gärna omkring där några timmar. Matmässan hjälper ju också till att få det ännu lite roligare. 
Faktiskt så blev jag inte en enda euro fattigare och en av de få saker jag lyckades med var att söndra mina tänder och min mun totalt av att hela tiden gå omkring och äta på godisar som fanns precis överallt. Jag hittade Teds nya Teds nya ord-bok, fastnade i den och hittade massor av roliga nya ord. Som marängel. Det betyder någon som räddar liv med sina bakverk. Jag hittade också J. K. Rowlings nya bok, den här gången är det en vuxenbok utan trollstavar och Hogwarts men den ska jag ha så fort den kommer ut på svenska. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar