Sidor

söndag 20 maj 2012

Skulle inte kunna bry mig mindre

Det finns en sak jag bara inte kan förstå. Hur kan vissa vara så otroligt inne i någon sport, titta på precis varenda match och ha så kraftiga reaktioner på hur det går? Den främsta orsaken är kanske att de ändå inte kan påverka, och det berör dem egentligen inte mera än vad det bestämmer sig för. Jag är kanske lite extrem åt andra hållet eftersom jag faktiskt inte skulle kunna bry mig mindre. Jag har absolut ingen skillnad vem som vinner eller inte, bara för att göra precis tvärtemot tänker jag heja på det mest random land jag kommer på i nästa års ishockey-vm.
Hela min facebook är spammad av fotis- och lätkäresultat och jag har lust att skriva till precis varenda en av dem att om någon är intresserad TROR jag att den kan kolla på matchen eller kolla resultat någon annastans ifrån. När trettio personer skriver samma sak och sen ännu startar gräl om vem som borde ha vunnit så får jag en känsla av att det kanske skulle vara skönt att bo på en annan planet var ingen vet vad ishockey eller fotboll eller något annat liknande är. Come on, bara för att finland vinner betyder det inte att alla finländare är bra på ishockey eller på något sätt bättre människor? Det är få som känner spelarna personligen och på det sättet kan bry sig, och den enda kopplingen som jag har till finlands landslag i ishockey är att vi är från finland. Typ en så svag koppling det kan bli, finland är ändå bara ett streck på ett papper ungefär. När människor sedan gråter och skriker och är allmänt jobbiga på grund av en match så går det bara för långt.
Nåjo, det här var min åsikt och det är helt okej att tycka annorlunda. Som precis allt annat här i bloggen. Och nej, det är inte en reaktion på något som hände under veckoslutet utan något som jag har tyckt ganska länge. Nu var det bara ett bra tillfälle att berätta det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar