Sidor

söndag 13 maj 2012

Må oddsen ALLTID vara er gynnsamma




Ungefär 20 sidor kvar av Hungerspelen. Så var det roliga slut för den här gången. Jag gav upp med den engelska, och läste andra halvan av den på svenska plus de två sista nu under det här veckoslutet. På lande har jag rensat ett trädgårdsland, rivit bort massor av nässlor runt rabarbern som ännu ska bli många goda kakor och blivit attackerad av femhundra daggmaskar. De är nästan lika hemska som sniglar. Bara nästan, eftersom de ändå gör någon nytta. Det gör inte sniglar. Jag bakade en rabarberkaka, sov i den obekvämaste sängen i världen (vilket är extra ironiskt eftersom jag har ungefär världens bekvämaste säng på lande...) och städade hela övre våningen. Eldade bastun, lagade mat, bakade munkar, låg i solen och läste, läste, läste. Tittade på Mumin. Hämtade ägg från en bondgård, Juni är helt säker på att hönorna är papegojor. Hon har väl sett mera papegojor än hönor i sitt liv... Vi firade morsdagen. Carolina kom hem från Berlin.
Juni väckte mig lite för tidigt idag med att kolla på Mumin, jag har sett muminavsnittet med trollkarlens hatt tre gånger inom tolv timmar... Muminpappan har nog en poäng med att bekymmer inte borde få hålla på så länge att han inte får sin frukost. Helt skoj skulle det nog också vara med en hatt som förvandlar allt vatten till hallonsaft. Nåjo. Mattaläxan väntar. Efter det badkaret och sedan min egen sköna säng som man inte får ont i ryggen av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar