Sidor

torsdag 3 maj 2012

Jesustejp

Halväcklig efter att ha varit med om väldigt mycket och nästan slut,  det blir en sorglig dag när den äntligen tar slut... 
På moddan idag gjorde vi typ improvisationsföredrag. Tydligen kunde man inte tvinga någon att göra det så det blev bara de frivilliga, helt kul var det ändå. Mina ämnen var "10 sätt att använda silvertejp" och "stekta ägg". Jesustejpen gick fint, man kan till exempel tejpa skor, göra barfortanazitarmbindlar, tejpa fast munnen på någon som talar för mycket, fixa en söndrig rinkka, fixa en cykelsadel, göra en läckande vattenflaska hel igen eller göra egentligen precis vad som helst. Bara det finns tillräckligt mycket jesustejp så kan man tillverka det mesta. Utom mat och elektronik. Det har räddat ganska mycket vid ganska många tillfällen.
Inget överdrivet spännande utom det hände i skolan, vi måste vara i enkkuklassen några timmar extra för att halva skolan renoveras och vi spelade snake halva dagen. Efter det så kom Linda och Ninni hit, de ville ha av mina knappörhängen och jag är bara glad att bli av med dem. Visst, de är helt fina, men jag har kvar kanske 20 par... Hela min säng är full med keramikgrejer som jag måste städa bort om jag vill sova bekvämt. Bekväma sängar är inte överskattade, trots att jag är scout. Mondos lägerbrev kom dessutom idag, jag hade ungefär hunnit glömma bort hela lägret...
Kvällens program är baka kakor, chichiing mera pengar! Det kommer att ta typ tio minuter för att jag gjorde redan det mesta, efter det blir det bara att chilla med mina hungergames. Plus finskaboken, vi har kommit förbi maten som jag kunde så nu måste jag börja läsa igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar