Sidor

torsdag 10 maj 2012

Jopo & iPhone

Ninni säger att alla utom de som har en iPhone kallar sin telefon för "min telefon", och de som har en kallar den för "min iPhone". Samma sak med en Jopo, jopoägaren säger "min Jopo" och alla andra "min cykel". Stämmer det eller inte?
Så kan jag också berätta att jag gjorde min mattaläxa tills idag för första gången sen någon gång för många månader sedan. Alltså inte i skolan, utan någon annanstans. Allt tack vare att jag var utlåst från FBK när alla var någonstans och övade före våra övningar började. När de sedan kom har jag aldrig sett någon så intresserad av en mattabok som alla där som var minst tre år äldre än mig... Inte var det väl så intressant med uträkningar om hur snabbt tånaglar växer och negativa tiopotenser?
I skolan var det mest mitt och Ninnis Avengerprojekt, en akvarellbild, några mattauppgifter och att rätta HK-provet (som jag fick ett och ett halvt poäng över maxpoäng i!) som fick dagen att gå. Vet ni dessutom hur Iron Man säger I love you?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar