Sidor

söndag 27 maj 2012

Handdukar är viktiga

Vet ni vad det var för dag i går? För att vara helt ärlig visste jag inte heller om det här före i dag. Det var handduksdagen. Läs det här.
För de av er som inte orkade trycka kan jag berätta snabbt vad där stod. Tyvärr missar ni massor av detaljer, men ni om ni är så lata så bryr ni er antagligen inte.
Det handlar alltså om att man ska ha med sig en handduk vart man är går hela dagen. Orsaken? Att hedra Douglas Adams, författaren till Liftarens guide till galaxen. DET är en helt super bokserie som jag nog har förståelse för att alla inte älskar. Enligt mig är den genial. Nu kan jag dö lycklig eftersom jag hittade en annan person som är lika gammal som jag som har läst den. Som dessutom tycker lika.
Nästa år, den tjugofemte maj, får alla som tänker vara med mig stå ut med min handduk. Så är det bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar